26 Eylül 2007 Çarşamba

Katmerr Katmerr Güllü AŞŞŞŞ

Gökçe hanımlar: "Ya Buklee ya çok şiştim ben ama ya güllaç da alsak mı yaa"
Buket düşünür,güllaç diyet,diyet güllaç gelgitleri....İftarı salatayla yaptık böyle bi parca güllaç hımmm
Ağzı sulanmış Buket :" Ya evet yiyelim ramazanda da yemiceksek ne zaman yenilirrr......"

Birde okuldan eve gelmişim ki ne görim,Aslı Hanımlarda ballandıra ballandıra güllcımızı anlatmıs e dedım bu ( bilen bilir :) tatlılarda çıtayı en yüksek mevkiilere taşımış bu tatlıya övgüler düzülmez de kime düzülür ( tulumba tatlısına değil herhalde keza kendilerinden hiç haz etmem..)
Güllaç bircok ramazan tatlısından farklı olarak şerbetli dil bole hafif perde perde ,katmerli bi tatlıdır yendikce "aaa ben ne cokbuk o koskoca dılımı bıtırmısım" dedırtır zira hafif oldugundan nekadar yediginizi pek algılayamazsınız...Ama gelgelelim "ramazan tatlısıdır "o sadece....
Baklava mesela o kimilkten kurulmuştur artık yılın her mevsimi hatta o cehennem sıcaklarında bile yıyen var kendısını...Ama güllücımız bu kendisine yaksıtırılan ama hic de hakkı olmayan sıfatı almıstır güllacımız o artık "ramazan tatlısıdır sadece" ...
Güllacı sevenler örgütlenin aynen bozada oldugu gıbı yılın belli zamanlarında vitrınleri suslemsın bu hafif tatlımız...
Haaa bide "gül suyunu sevmeyenler "siz de orgutlenin bu guzel tatlıyı her ağzımıza aldıgımızda cami yanından geciyormus hıssıyatına kapılmamamız için gullaclara yogun olarak konmasın bu esans...(her ne kadar özü bu olsa ve ismini bundanda alsa gulsuyu olmuyor yaaa)
Gökçecimle başladık onla kapatalım:)

-Güllaç kaldı mııı?
-Tabii
Ve Buket:"Ama gülsuyu varsa olmaz,yok dimi....?

Satıcı işimiz var edasıyla alaylı bi ifade takınarak " e herhalde var da ... nese siz buyrun bari..."????!!!!!!

Ama hiç üstüme alınmam "Gokcecım bugün de herkes bi acaip ya "
"Evet arkadaşım":)
...............................

5 yorum:

unforgiven dedi ki...

anlaşılmıştır..cuma günü iftardan sora yiyeceğimiz tatlı
belli oldu buklee...tabikide bol gülsuyu içeren bir dilim güllaç..:)

antiblogger dedi ki...

valla her şey güzel güllaç tabi ki güzel ama buketcim şu salatayla iftar yapma olayı bence çok siniiir. ben yemek yeme hakkını koruyan buketi geri istiyorum yaaa. ayrıca gülsuyunu da ezmeyelim hatta suyuna gerek yok direk gül tüketelim yaprakları hiç fena diil şahsen denedim:))))

herneysem işte dedi ki...

Gül yapraklarını denemeni hiç lginç blmadım zira tamda gülpınar hanımlara yakışır bi deneyim:)

Tuuce dedi ki...

Canım benim, öncelikle blog alemine hoşgeldin, hayırlı uğurlu olsun :) Nasılmış blog sahibesi olmak güzelmiş di mi :) Artık blog kardeşi de olduk bak :)
Yorumuma gelirsek, güllaç beni hiç bir zaman kesmedi, kesmiyor, kesmeyecek de! Ramazan filan dinlemem yerim baklavamı, sütlü nuriyemi, brovnimi bilirsin ;)

herneysem işte dedi ki...

Zaten sadece Eti seni reklama cıkarsa butun brovni pazarına hakim olacak ama keşfedemdiler da ha:)