28 Ocak 2010 Perşembe

Bir insanin herzaman gidicek bir -yeri- olmalidir.Gidesi geldiginde ,fazla geldiginde yada fazla gelindiginde ustune alip basini gidebilecegi bir avuc da olsa -toprak parcasi -olmalidir.
Evet,seviyorum ,buralari .Memleketi insanin ana kucagidir,topraginin sefkati ve kokusu baskadir ,onun disindaki tum yerler -uveydirler- bir yerde.Ama bazi zamanlarda sevilen agir gelir ve iste o zaman insanin gidebilecegi baska bir -yer- olmalidir,uvey de olsa...
...
Kafam dagiliyor nicedir,yasamanin daha zor oldugu ulkeler vardir,ama benim ulkemdeki bu -dirliksizlik,bu bassizlik,bu kollamacilik - terimlerinin gun be gun amlamlarini genisleterek artmasi huzun verici ,umut kirici.Son zamanlar da bunu daha fazla hissediyorum.Haberler ici asit dolu fici gibi sadece bir parmaginla dokunsan acisi tum vucuduna yayiliveriyor,zaten bi noktadan sonra olan biteni ,aciyi takip edemiyorsun,yabancilasiyorsun herseye.
Deger yargilarinin degistigini gormek,deger verilenlerin ucuzlugunu gormek ve gercekten deger verilmesi gerekenlerin bulunduklari yeri gormek akillara zarar veriyor.
...
Bir sekilde faydali olmak icin okumusum bunca yil,okumak dediysem sadece okullu olmaktan yana degil derdim,okumusum iste anlamaya calisarak,ozumseyerek,iki kelam dogru duzgun laf edebilmek icin tonlarca soylemisim tonlarca dinlemisim.Ve simdi iki kelam lafi bir araya getiremeyenlerin karsisinda el pence durup saygi duymam bekleniyor.Oysa saygi mertebeyle degil,soylenen ve yapilanlarla kazanilir bir seydir.Buz gibi ayazda kucucuk elcegizleri dona dona o mendil satan cocuklara saygi duyarim ben ,yaptiklari busbuyuk bir yurek gerektirir cunku.
Ama birilerinin ustune basarak ,eziyet ederek,birileri dayisi diye bir yerlere gelmis -dalkavuklarin-saygi deger olduklarina beni kimse inandiramaz,Iste bu yuzden diyorum ya,topragimi severim de icindeki bu topraginin kokusuna hiyanet edip kendini unutanlar yuzunden ,gidesi geliyor insanin ve buyuzden gidebilecegi bi yer mutlaka olmali bir insanin,uvey de olsa olmali...

Hiç yorum yok: